W tegorocznej edycji konkursu spośród 36 zgłoszeń wybrano 10 najlepszych prac, w tym 6 laureatów i 4 wyróżnienia. Z ramienia Polpharmy prace oceniała Magdalena Rzeszotalska, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej i CSR.
Wśród najlepszych prac znalazły się:
Kategoria: prace doktorskie
I miejsce:
Piotr Ratajczak, autor pracy doktorskiej pt. Analiza tworzenia wartości przedsiębiorstwa przez działalność społecznie odpowiedzialną, obronionej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
II miejsce:
Justyna Kłobukowska, autorka pracy doktorskiej pt. Społecznie odpowiedzialne inwestowanie na rynku kapitałowym w Polsce, obronionej na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Wyróżnienia:
Katarzyna Gała, autorka pracy doktorskiej pt. Inicjatywa ONZ Global Compact: analiza z perspektywy neoliberalnego instytucjonalizm, obronionej na Uniwersytecie Warszawskim.
Karolina Łudzińska, autorka pracy doktorskiej pt. Społeczna odpowiedzialność a wartość przedsiębiorstw na rynkach kapitałowych, obronionej w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Kategoria: prace magisterskie
I miejsce:
Maria Dolińska, autorka pracy magisterskiej pt. Millennials’ perceptions of corporate sustainability reporting concepts, obronionej na Akademii Leona Koźmińskiego.
II miejsce (eq aequo):
Wojciech Sapalski autor pracy magisterskiej pt. Rola oficera compliance w zapobieganiu nadużyć prawa, obronionej na SWPS Uniwersytecie Humanistyczno-społecznym.
Agata Tarkowska, autorka pracy magisterskiej pt. Wyzwania dla circular economy w branży odzieżowej, obronionej na Uniwersytecie Łódzkim.
wyróżnienie:
Emilia Jadanowska, autorka pracy magisterskiej pt. Ujawnianie informacji niefinansowych przez przedsiębiorstwa, obronionej na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Kategoria: pozostałe prace
I miejsce:
Zuzanna Kopaczyńska-Grabiec, autorka pracy MBA pt. Ochrona sygnalistów jako element budowania etycznego biznesu, obronionej w Instytucie Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk.
Wyróżnienie:
Magdalena Popławska, autorka pracy licencjackiej pt. Raportowanie społecznej odpowiedzialności biznesu w bankach komercyjnych na przykładzie Banku Zachodniego WBK S.A. i BGŻ BNP Paribas S.A., obronionej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
O konkursie
Celem konkursu „Verba Veritatis” jest podnoszenie wśród młodych ludzi poziomu wiedzy z zakresu etyki biznesu, jego społecznej odpowiedzialności (CSR) i ładu korporacyjnego.
Konkurs skierowany jest do studentów i absolwentów uczelni wyższych państwowych i niepaństwowych w Polsce, autorów prac licencjackich, magisterskich, doktorskich, podyplomowych obronionych na uczelni mającej siedzibę na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Prace powinny dotyczyć jednego z poniższych tematów:
- etyka biznesu,
- zagadnienia etyczne w ekonomii teorii zarządzania i naukach pokrewnych,
- społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR),
- ład korporacyjny,
- innowacyjność społeczna w gospodarce,
- dobre praktyki na rynku finansowym, ze szczególnym uwzględnieniem rynku consumer finance,
- przeciwdziałanie nadużyciom gospodarczym.
Do poprzednich dwunastu edycji konkursu zgłoszono łącznie 272 prace konkursowe z 53 uczelni. Tegoroczna edycja konkursu VERBA VERITATIS została objęta patronatem honorowym Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju, Ministra Pracy i Polityki Społecznej, Federacji Konsumentów, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Parlamentu Studentów Rzeczypospolitej Polskiej oraz Rzecznika Praw Obywatelskich, a także patronatem medialnym portali odpowiedzialnybiznes.pl, Biznes (nie)etyczny i karierawfinansach.pl.