07 listopada 2018

Polpharma Top marką 2018

Polpharma po raz kolejny została najbardziej medialną marką w branży farmaceutycznej wg badania TOP Marka 2018! Firma brała udział w badaniu po raz trzeci, i po raz trzeci znalazła się na pozycji lidera. Jedenasta edycja rankingu brandów o najlepszym wizerunku objęła aż 500 marek z 50 branż.

Na potrzeby tegorocznej edycji raportu przeanalizowano materiały z prasy, internetu i social media opublikowane w okresie od 1 lipca 2017 roku do 30 czerwca 2018 roku – łącznie ponad 52 mln informacji: 1 mln tekstów prasowych, 5 mln internetowych i 46 mln postów w mediach społecznościowych. Na temat Polpharmy ukazało się ponad 18 000 publikacji we wszystkich badanych typach mediów.

Wśród najbardziej medialnych firm z branży farmaceutycznej znalazły się także: Adamed, Aflofarm, GSK i Biofarm.

O badaniu

Top Marka 2018 to największe badania marek w polskich mediach. Wyniki są prezentowane w magazynie „Press”.

Podstawą całkowicie nowej metodologii, którą przyjęto w tegorocznej edycji raportu, jest zastosowanie porównywalnych wskaźników dla wszystkich rodzajów wzmianek, uwzględniających specyfikę prasy, portali internetowych i social media. Wartością decydującą o miejscu brandu w rankingu jest siła marki – wypadkowa kilku zmiennych (liczby publikacji, impaktu i indeksu sentymentu) świadczących zarówno o liczbie kontaktów odbiorców z marką, jak i jakościowej ocenie komunikatu na jej temat.

Badanie Top Marka jest wspólnym przedsięwzięciem pomysłodawcy projektu – magazynu „Press” i autora metodologii – Press-Service Monitoring Mediów. Realizowane jest od 2007 roku. Pierwsze edycje zawierały analizę publikacji prasowych. W 2013 roku badanie poszerzono o materiały z internetu, dwa lata później – o wzmianki z serwisów społecznościowych.

Przeczytaj także

POKAŻ WIĘCEJ

Polpharma na swoich stronach internetowych oraz aplikacjach mobilnych (dalej łącznie: ” Witryna”) wykorzystuje pliki cookie oraz inne pokrewne technologie (dalej: „pliki cookie”). Samodzielne zarządzanie plikami cookie jest możliwe poprzez zmianę ustawień w przeglądarce internetowej. Jeżeli nie wyraża Pani/Pan zgody na zbieranie danych osobowych poprzez pliki cookie może Pani/Pan zmienić ustawienia w przeglądarce internetowej lub opuścić Witrynę.

Korzystanie z Witryny bez zmiany ustawień w przeglądarce internetowej oznacza akceptację wykorzystywania przez Polpharma plików cookie. Akceptacja ustawień w przeglądarce internetowej oznacza wyrażenie zgody na profilowanie oparte na informacjach zawartych plikach cookie. W każdym czasie zgoda może zostać cofnięta. Cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce Cookies.