Na potrzeby tegorocznej edycji raportu przeanalizowano materiały z prasy, internetu i social media opublikowane w okresie od 1 lipca 2017 roku do 30 czerwca 2018 roku – łącznie ponad 52 mln informacji: 1 mln tekstów prasowych, 5 mln internetowych i 46 mln postów w mediach społecznościowych. Na temat Polpharmy ukazało się ponad 18 000 publikacji we wszystkich badanych typach mediów.
Wśród najbardziej medialnych firm z branży farmaceutycznej znalazły się także: Adamed, Aflofarm, GSK i Biofarm.
O badaniu
Top Marka 2018 to największe badania marek w polskich mediach. Wyniki są prezentowane w magazynie „Press”.
Podstawą całkowicie nowej metodologii, którą przyjęto w tegorocznej edycji raportu, jest zastosowanie porównywalnych wskaźników dla wszystkich rodzajów wzmianek, uwzględniających specyfikę prasy, portali internetowych i social media. Wartością decydującą o miejscu brandu w rankingu jest siła marki – wypadkowa kilku zmiennych (liczby publikacji, impaktu i indeksu sentymentu) świadczących zarówno o liczbie kontaktów odbiorców z marką, jak i jakościowej ocenie komunikatu na jej temat.
Badanie Top Marka jest wspólnym przedsięwzięciem pomysłodawcy projektu – magazynu „Press” i autora metodologii – Press-Service Monitoring Mediów. Realizowane jest od 2007 roku. Pierwsze edycje zawierały analizę publikacji prasowych. W 2013 roku badanie poszerzono o materiały z internetu, dwa lata później – o wzmianki z serwisów społecznościowych.