Ideą konkursu Emerging Market Champions, organizowanego od 2014 r. przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowym jest wyłanianie i honorowanie liderów przedsiębiorczości rozwijających działalność poza granicami kraju.
Dziękując Kapitule konkursu za laur dla Polpharmy, chciałabym podkreślić, że właśnie w tej kategorii – Polskich Inwestycji Zagranicznych – jest to dla nas szczególne wyróżnienie. Jesteśmy obecni na wielu rynkach, ale szczególną satysfakcję czerpiemy z obecności wraz z partnerami strategicznymi w Rosji i Kazachstanie. Receptą na sukces pozostaje – determinacja, podejście win-win i oddanie lokalnym zespołom możliwości „gospodarowania” w zgodzie z ich uwarunkowaniami rynkowymi i tradycjami kulturowymi. – powiedziała Małgorzata Maurer-Oxley, Dyrektor ds. Międzynarodowej Współpracy Instytucjonalnej Grupy Polpharma, odbierając nagrodę.
Nagroda jest przyznawana polskim firmom dokonującym ekspansji zagranicznej, a także podmiotom z rynków wschodzących, które z sukcesem inwestują w Polsce, przyczyniając się do wzrostu zatrudnienia oraz rozwoju gospodarczego kraju. Tegoroczna edycja została wzbogacona o nową kategorię e-commerce.
Na liście laureatów dotychczasowych edycji konkursu znajdują się: KGHM Polska Miedź S.A. (I edycja), Grypa Nowy Styl, Samsung Electronics (II edycja), Amica S.A., Cemex Polska sp. z o.o. (III edycja), Grupa Maspex, LG Chem Poland sp. z o.o. (IV edycja).