Raport przygotowano w oparciu o analizę materiałów z prasy, internetu i social media opublikowanych w okresie od 1 lipca 2018 roku do 30 czerwca 2019 roku – łącznie 73 mln informacji: 2 mln tekstów prasowych, 10 mln internetowych i 61 mln postów w mediach społecznościowych. Na temat Polpharmy ukazało się ponad 23 670 publikacji we wszystkich badanych typach mediów. Na kolejnych miejscach w branży farmaceutycznej znalazły się firmy: Adamed, GSK, Biofarm i Aflofarm.
O badaniu
Podstawą metodologii badania jest zastosowanie porównywalnych wskaźników dla wszystkich rodzajów wzmianek, uwzględniających specyfikę prasy, portali internetowych i social media to podstawa stosowanej w badaniu metodologii. Wartością decydującą o miejscu brandu w rankingu jest siła marki – wypadkowa kilku zmiennych (impaktu, indeksu wydźwięku i liczby publikacji) świadczących zarówno o liczbie kontaktów odbiorców z marką, jak i jakościowej ocenie komunikatu na jej temat.
Badanie Top Marka jest wspólnym przedsięwzięciem pomysłodawcy projektu – magazynu „Press” i autora metodologii – Press-Service Monitoring Mediów. Realizowane jest od 2007 roku. Pierwsze edycje zawierały analizę publikacji prasowych. W 2013 roku badanie poszerzono o materiały z internetu, dwa lata później – o wzmianki z serwisów społecznościowych.