Doświadczenia ostatnich miesięcy pokazały, że sukces cyfrowej transformacji w Polsce zależy nie tylko od dostępu do nowoczesnych rozwiązań, ale przede wszystkim od ich akceptacji i umiejętności cyfrowych. Według Światowego Forum Ekonomicznego wśród dziesięciu najbardziej pożądanych umiejętności poza cyfrowymi znajdują się: analityczne myślenie, kreatywność, inteligencja emocjonalna i elastyczność. Dlatego jeśli chcemy nadążyć za postępującymi zmianami, potrzebujemy wielowymiarowego ekosystemu edukacyjnego, który w centrum stawia uczenie się przez całe życie (ang. lifelong learning). Jak wynika z badania przeprowadzonego przez fundację Digital Poland „Technologia w służbie społeczeństwu. Czy Polacy zostaną społeczeństwem 5.0″ chcą tego również Polacy.
– Widzimy zachodzące zmiany i chcemy być gotowi na to, co przyniesie nam jutro – mówi Katarzyna Bieńkowska, Szefowa Departamentu HR Polpharmy. – Dlatego aktywnie motywujemy naszych pracowników do podnoszenia swoich umiejętności poprzez kampanie informacyjne, motywacyjne czy organizację szkoleń. Rozwijanie umiejętności pracowników stwarza szansę nie tylko dla nich samych, ale także dla firm, które chcą wyznaczać trendy na rynku pracy przyszłości. .
Jednym z założeń Karty jest tworzenie kampanii wewnątrz organizacji, które zachęcą pracowników do robienia szkoleń i zdobywania nowych kompetencji. Każdy może skorzystać ze starannie wyselekcjonowanych, darmowych szkoleń, które znajdują się na stronie Akademii SkillUp. Są tam szkolenia z zakresu projektowania, programowania, sztucznej inteligencji, phisingu, czy zarządzania projektami. Szkolenia dedykowane są zarówno do osób indywidualnych jak i całych zespołów.
Zapoznaj się z treścią Karty i dołącz do grona liderów innowacji: Karta-na-rzecz-wspierania-cyfrowych-kompetencji.pdf (digitalpoland.org)
Do inicjatywy dołączyły takie organizacje jak: Ringier Axel Springer Polska, Santander Bank Polska, Symfonia, Polpharma, T-Mobile Polska, KPMG w Polsce, TVN Warner Bros. Discovery.
Fundacja Digital Poland została powołana w celu integracji firm i społeczeństwa. Zajmuje się propagowaniem wiedzy dotyczącej roli innowacji i cyfryzacji w rozwoju gospodarczym kraju. Skupia firmy i organizacje z różnych branż, zachęcając je do współpracy nad konkretnymi projektami. Misją Fundacji jest pozycjonowanie Polski jako wiodącego ośrodka innowacji cyfrowych na świecie. Promując międzynarodową i międzybranżową inicjatywę, łącząc siły, tematy i tworząc sieć kontaktów i relacji mobilizuje firmy do przechodzenia transformacji z offline do online. Więcej na stronie: digitalpoland.org