W gronie laureatów konkursu znalazły się firmy wykazujące największą aktywność i działające najbardziej skutecznie w obszarze etyki i CSR na tle innych przedsiębiorstw w Polsce.
Najważniejszym elementem oceny w konkursie była jakość systemu zarządzania etyką, który Polpharma rozwija od wielu lat w oparciu o program etyczny, program antykorupcyjny oraz politykę compliance.
Innym istotnym aspektem były również działania na rzecz pracowników i społeczeństwa, m.in. w zakresie walki z pandemią COVID-19. Odnosząc się do tej kwestii organizatorzy konkursu wskazali w uzasadnieniu, że „mimo wyzwań, przed którymi firma stanęła w trakcie pandemii, udało się jej zapewnić pacjentom dostęp do wytwarzanych przez nią leków. Firma współpracowała z Instytutem Chemii Bioorganicznej PAN w celu doskonalenia testu genetycznego umożliwiającego rozróżnienie wirusa SARS-CoV-2 od wirusa grypy. Ufundowała około 40 tys. posiłków dla pracowników szpitali, przekazała 63 szpitalom 100 respiratorów, zapewniła również środki ochrony dla pracowników służb medycznych”.
W siódmej edycji konkursu nagrodzono 23 firmy spośród 116 zgłoszonych – dwanaście otrzymało tytuł Etycznej Firmy, dziewięć zostało Super Etycznymi Firmami, czyli takimi, które aż przez trzy lata z rzędu zdobywały tytuł, a dwie uhonorowano Wyróżnieniem Etycznym.